Володимир Омелян: «Пасажирські збори у «Борисполі» зменшено з 17 до 13 дол»

5 червня, Київ. Міністр інфраструктури Володимир Омелян розповів про нові можливості для українців у зв’язку із запровадженням безвізового режиму із Європою,  лоукости та нові магістралі, які дадуть змогу подорожувати доступно і швидко.

«Безвізовий режим відкриває нові можливості для українців подорожувати до країн ЄС. Але перепоною цьому є висока вартість авіаквитків, — зазначив міністр. — Населення України понад 42 млн людей,  при цьому, не зважаючи на рекордний ріст пасажирських авіаперевезень (приблизно +30%), всі аеропорти України обслужили лише близько 13 млн пасажирів у 2016. Україна повинна збільшити обсяги авіаперевезень шляхом лібералізації та створення сприятливих умов для залучення нових, а також стимулювання існуючих авіаперевізників на відкриття нових рейсів або збільшення кількості існуючих рейсів. За даними ІКАО (Міжнародна організація цивільної авіації) у 2016 році на частку бюджетних перевізників довелося приблизно 28% загального обсягу світових регулярних пасажирських перевезень. Кількість перевезених в 2016 році перетнуло рубіж в 1 млрд людей.  Це означає, що майже 30% пасажирів у світі перевозяться авіакомпаніями-лоукостами. Частка бюджетних перевізників в Європі склала 32% від загальної кількості перевезених пасажирів. В Україні кількість бюджетних перевізників зростає. Ми повинні підтримати не лише прихід нових перевізників, а створити справжню ринкову конкуренцію, яка призведе до зменшення вартості авіаційних перевезень».

За словами Міністра, з цією метою Міністерством як перший крок і пілотний проект розроблено Зміни до Наказу щодо аеропортових зборів в ДП «МА «Бориспіль» і зменшено вартість пасажирського збору з 17 дол до 13 дол, які будуть дійсними для ВСІХ без виключення перевізників. Відповідно до Наказу керівництво аеропортів повинно розробити програму стимулювання авіаперевезень, згідно якої стимулюються відкриття нових рейсів до аеропортів країн, в тому числі країн ЄС, що забезпечить розширення географії польотів. Ці програми повинні бути прозорими і однаковими для всіх без виключення перевізників. В подальшому всі аеропорти України повинні розробити для себе програму розвитку та програму стимулювання АК, та працювати над розвитком авіасполучень між Україною та країнами ЄС. Велику роль відіграє і лібералізація повітряного сполучення між країнами ЄС та Україною. Зараз в Україні діє режим відкритого неба із 9 країнами – членами ЄС, проте до підписання Угоди про САП їх кількость повинна зрости мінімум вдвічі.

«Реалізація проекту модернізації аеронавігаційної системи України надасть змогу замінити фізично і морально застаріле та невідповідне обладнання на сучасні технології для зростання якості аеронавігаційного обслуговування в Україні, принесе ряд економічних переваг, дозволить досягти відповідності завданням, встановленим для України щодо реалізації Плану впровадження Єдиного європейського неба в Україні. Таким чином, впроваджуємо європейські стандарти в Україні та розвиваємо доступне авіаційне сполучення», — наголосив Володимир Омелян.

a!