Урбаністика і аеропорт

«Теорія Великого Зеленого Коридору» або The Big Green Corridor Theory

Big Green Corridor Theory Project. Workshop in Kiev “Emphasising the Edge” by CANactions. Photo by Dukat Gallery, Katerina Vakulinska

Знайомство з містом та країною починається з аеропорту. Що бачать люди, які приїжджають до Києва? Яке перше враження від міста і взагалі від країни вони отримають як тільки покидають режимну зону і направляються довгою дорогою до міста? З цією метою 10-14 вересня у Києві відбувся воркшоп “Emphasising the Edge” від освітньої платформи, що вивчає проблеми урбанізації міст, CANactions.

Виявлення проблеми

Проблемною ділянкою воркшопу був означений ландшафт на шляху від аеропорту до історичної частини міста. Куратори проекту – запрошені спеціалісти з ландшафтного дизайну з Франції – Матільда Сівре та Бруно Танант (Mathilde Sivré, Bruno Tanant).

Група з 17 людей, більшість з яких становили студенти останніх курсів університетів, протягом 5 днів завдяки мозковим штурмам, своїм знанням та допомогою кураторів, розробляла власні проекти, які б змінити картину у позитивний бік. До уваги брали досвід інших країн та великих міст з високою урбанізацією, географічні дані по ландшафту території, житлові мікрорайони з забудовами вздовж шляху, зони озеленення та водойм.

Пошук рішень

Учасникам треба було наполегливо працювати, перш ніж почати розробляти проекти. Виїзд на місце дослідження, аналітика географії та перепадів висот ландшафту, а також багато факторів, що глобально впливають на розробку нової ідеї, дали п’ять варіантів рішення. Одна з робочих груп висунула проект, який носить назву «Теорія Великого Зеленого Коридору». Згідно теорії реально можлива реорганізація цілого простору. Ідея полягає в «озеленені» урбанізованої ділянки дороги від лісової зоні до лінії Дніпра.

Результати

«Перші 14 кілометрів від аеропорту ми бачимо дику природу – поле та ліс, після чого картина різко змінюється довгим сірим мегаполісом з щільно забудованими житловими масивами. Додавши природи вздовж міського простору, ми змінимо більше, ніж один сегмент дороги, ми змінимо ціле враження від міста та країни. Окрім того, місцеві жителі отримають захист від шуму та забруднення газами від автівок, охолоджене та зволожене повітря улітку, нові місця для прогулянок та відпочинку, заняття спортом. Сінгапур, Нова Зеландія, Канада – на приклади високорозвинених мегаполісів цих країн можна рівнятися нам», – кажуть учасники групи, тримаючи у руках розроблений макет нового ландшафту. Схожий проект озеленення території реалізовано в Баку, де дорога з аеропорту була великою пустелею без ознак живої природи. Київський воркшоп довів те, що рішення проблеми існує. Залишилось залучити владу та інвесторів до реалізації його в життя.

Workshop in Kiev “Emphasising the Edge” by CANactions. Photo by Dukat Gallery, Katerina Vakulinska

Робоча група «Теорія Великого Зеленого Коридору»: Валерія Полянська, Ольга Орєхова, Юрій Лунов.

Валерія Полянська – архітектор та міський планувальник. Рідне місто – Вінниця. Працює у UrbanIdeas | Unika Architecture&Urbanism, місто Львів.

Ольга Орєхова – головний редактор тревел-журналу Aeroplan. Ентузіаст з ландшафтного дизайну та покращення рівня життя у великих містах. Рідне місто – Дніпро.

Юрій Линов. За освітою – юрист. Працював інтерном та волонтеров в CANactions. Рідне місто – Київ.

Куратори проекту:

BRUNO TANANT – співзасновник агентства TN+, ландшафтний дизайнер, викладач l’Ecole Nationale Supérieure du Paysage у Версалі, запрошений викладач архітектурних шкіл у Парижі, Леоні та Греноблі.

MATHILDE SIVRÉ – Випускниця l’Ecole Nationale Supérieure du Paysage у Версалі, ландшафтний архітектор. Працює у Grenoble Institute of Urban Planning та спеціалізується на екологічному міському плануванні;

Більше про воркшоп за посиланням

Статті по темі:

Архітектурний освітній фестиваль Archikidz!: вхід вільний!

У Києві відкриється інноваційний парк UNIT.City вартістю $200 млн

 

a!